Japán ünnepek : 3 hónapon át tart a húsvéti hangulat a Felkelő Nap országában |
3 hónapon át tart a húsvéti hangulat a Felkelő Nap országában
Tojásfestés, nyuszi ül a fűben, tavaszi bokréták a kalapon - ezek kétségtelenül a hagyományos húsvét elemei közé sorolhatók Európában illetve Amerikában, de a japán emberek számára szinte teljesen ismeretlen témák. Pontosabban eddig ismeretlen témák voltak legtöbbjük számára, ám a világ egyik legnagyobb szórakoztatóipari társaságának jóvoltából ez a helyzet hamarosan megváltozhat: április 1. és június 30. között a Chiba prefektúrában álló Tōkyō Disneyland Park programjára tűzi a Disney Húsvéti Csodaországa című műsort, amelyben - többek között - tojásfestés, kalapdíszítés, maskarás felvonulás és tojásvadászat várja a látogatókat.
A kereszténység egyik legjelentősebb ünnepe természetesen nem vallási szerepben jelenik meg a szigetországban. Disneyék vidám tavaszköszöntőnek álcázva, üzleti céllal hasznosítják a húsvét kellékeit. Április 1-től az élménypark 22 étterme különleges díszítésű tojásos menüket kínál, és emellett az üzletekben körülbelül 110 új márkájú, egyedi ajándék lesz kapható.
Azon kívül, hogy a park dekorációjának főbb elemei a tavasz eljövetelét mintázzák, az amerikai rajzfilm birodalom közismert figurái is "alkalomhoz illő" öltözéket kapnak. Miki egér, Donald kacsa és a nyulakra úgyszintén nem hasonlító barátaik például nyuszifüles fejdíszben és virágbokrétás kalapban lesznek láthatók. Chip és Dale sok más pajtásukkal együtt fenekükre nőtt tojáshéjjal szaladgál majd a húsvéti parádé útvonalán. Tōkyō Disneyland több pontján a mesehősök képével kifestett tojásokat rejtenek el, a kalandos kedvű vendégek pedig 500 yen ellenében kvízkérdésekkel izgalmassá tett tojásvadászra indulhatnak.
Egészen eddig a húsvét nem felelt meg az kereskedelmi szemléletű japán felfogásnak. Így ismertsége, népszerűsége is messze alulmaradt az üzletileg jól kihasználható, nyugati eredetű, de japánosra formált decemberi és februári ünnepekhez képest. A Halloween, a Karácsony és a Valentin Nap alkalmából rendezett fesztiváli hangulatú eseményekkel ellentétben Krisztus feltámadását még a teljes népesség alig 1 százalékát kitevő japán keresztények körében sem mindenki ünnepli. Az tojásos-virágos esemény kereskedelmi célú erőltetett beillesztése azonban a "kawaii" függő fiatal népesség meghódításával sikerrel járhat.
|